نوشته شده توسط : آقای شریفی

روغن مایع ذرت از جوانه گیاه ذرت که یکی از پر کشت‌ترین و مطمئن‌ترین محصولات کشاورزی است، گرفته‌می‌شود. به‌دلیل فراوانی ذرت، این روغن، یکی از ارزان‌ترین روغن‌ گیاهی و درنتیجه یکی از رایج‌ترین‌هاست. روغن ذرت را می‌توان با فرآیند پرس مارپیچی، تصفیه و تقطیر گرفت. در گذشته از روغن حیوانی استفاده می شده است؛ اما به دلیل کلسترول بالا، شرکت ها روغن های سالم تری تولید کردند که بیماری های مرتبط با روغن را کاهش دهند. با بررسی میزان کلسترول و سایر موارد مضر، روغن‌مایع‌ ذرت‌‌‌ تولید و به بازار عرضه شد. علاوه بر پخت و پز، می تواند خواص زیادی به غذا اضافه نماید. در سراسر دنیا، بیشتر از روغن گیاهانی بهره می برند که زیاد کشت می شود. در ایران نیز به همین دلیل از روغن های آفتابگردان و کلزا بیشتر استفاده می شود. انواع مختلف روغن وجود دارد. روغن‌مایع‌ ذرت‌‌‌ بر اساس میزان حرارتی که می توانند متحمل شوند، برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد، می توانند مورد استفاده باشند.

اگرچه این روش، روغنی را تولیدمی‌کند که نقطه دود بالایی دارد که آن را به روغنی عالی برای آشپزی تبدیل‌می‌کند، اما خیلی از ترکیبات مفید را از آن می‌گیرد که در این‌صورت، فواید سلامتی آن کم‌می‌شود. گفته‌می‌شود حتی نوع تصفیه‌نشده روغن ذرت، چربی و کالری بالایی داشته و نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن بادام، سلامتی کمتری دارد. اگر می‌خواهید از فواید روغن ذرت، بهره‌مند شوید، به‌دنبال انواعی باشید که با سرما پرس‌شده و نام ارگانیک یا تصفیه‌نشده دارند. این نوع روغن ذرت، نقطه دود پایین‌تری دارد اما حاوی چربی‌های تک‌غیراشباع و چندغیراشباع است که برای سلامتی مفیدند. 

فواید و استفاده‌های روغن ذرت

مردم در درجه اول، از روغن ذرت برای آشپزی استفاده‌می‌کنند و این به خاطر طعم تقریبا خنثی و قیمت پایین این روغن درمقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی است. به‌هرحال، برخی افراد، از روغن ذرت ارگانیک برای کاربردهای دارویی و موضعی و حتی برای ماساژ نیز استفاده‌می‌کنند. کارایی این روغن برای سلامتی، به منبع و روش فرآوری روغن بستگی‌دارد. روغن ذرت تصفیه‌نشده و ارگانیک، فوایدی دارد که در پایین آمده‌است.

 



:: برچسب‌ها: روغن ذرت ارگانیک، روغن مایع ذرت، روغن حیوانی، انواع روغن، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

این روغن پرکاربردترین روغن سرخ کردنی در بین ایرانی‌ها است.مصرف روغن آفتابگردان به دلیل تحمل بالای حرارت و اکسید نشدن سریع، از سال ۱۸۳۰ در روسیه به تولید صنعتی رسید. روسیه و اوکراین جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان روغن دانه آفتابگردان در دنیا محسوب می‌شوند. حواستان باشد که روغن آفتابگردان هم مانند سایر چربی‌ها کالری نسبتا بالایی دارد و ریزمغذی‌های مفید موجود در آن، نباید باعث استفاده بیش از حد آن در برنامه غذایی شما شود. وجود سطح بالایی از ویتامین E و پایین بودن سطح چربی‌های ترانس و اشباع در این روغن باعث شده متخصصان تغذیه آن را به عنوان یکی از بهترین روغن‌های دوستدار قلب معرفی کنند. البته مصرف بیش از اندازه اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره‌ای امگا ؟ که در انواع روغن‌های گیاهی از جمله روغن دانه آفتابگردان وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در خانم ها پس از رسیدن به سن یائسگی افزایش دهد و ریسک ابتلا به سرطان پروستات را هم در مردان بالا ببرد، بنابراین بهتر است با مصرف به اندازه این روغن، فقط از فواید آن بهره‌مند شوید و زمینه ابتلا به انواع بیماری‌ها را با زیاده روی در مصرف روغن‌های گیاهی به بهانه سالم بودنشان، در خود افزایش ندهید. روغن آفتابگردان به شرط سالم تهیه شدن، یکی از سالم‌ترین روغن‌های نباتی است. این روغن سرشار از ویتامینE، اسید فولیک، ویتامینB، آهن و روی بوده و در کاهش شدت دفعات گُر گرفتگی به زنان یائسه کمک کرده و از مشکلات بیماری قند می‌کاهد. این روغن به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب غیراشباع برای سلامتی مفید و در تثبیت کلسترول خون موثر است. روغن آفتابگردان سالم، رنگ زرد روشن و شفاف و طعم مطلوبی دارد و روغنی مناسب برای پخت و پز غذا و استفاده در سس‌های سالاد است. 

چربی‌ها

خواص روغن آفتابگردان بر خلاف تصور بسیار است .روغن آفتابگردان، چربی‌های اشباع کم و چربی‌های غیراشباع سالمی دارد. روغن آفتابگردان لینولئیک، مقادیر بالای چربی‌های چندغیراشباع، به‌ویژه اسیدهای چرب امگا۶ دارد که در فرآیندهایی مانند ساخت موهای محکم و درمان زخم‌ها نقش‌دارد. روغن آفتابگردان با اولئیک بالا، بیشتر از چربی تک‌غیراشباع و امگا۹ که برای حفظ حافظه، جلوگیری از سرطان و کاهش فشارخون موثر است، تشکیل‌می‌شود. اسيد چرب غير اشباع، که ترکیبی از روغن‌های اولئیک و لینولئیک است، می‌تواند دمای پخت بالایی را تحمل‌کرده و چربی‌های ترانس نمی‌سازد. 

 آنتی‌اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی

آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی، با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، دربرابر بیماری‌ها از بدن محافظت‌می‌کنند. روغن آفتابگردان، حاوی طیفی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند ویتامین E، بتائین، اسیدفنولیک، کولین، آرژنین و لیگنان‌ها است. این‌ها، توانایی مبارزه با سرطان‌ها، تقویت حافظه و افزایش سلامت قلبی‌عروقی را دارند. سطح بالای آنتی‌اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی، روغن آفتابگردان را به انتخابی عالی برای افزایش مواد مغذی غذا، تبدیل‌می‌کند.خرید روغن آفتابگردان، به‌دلیل خواص زیاد برای سلامتی، پوست و مو، یکی از سالم‌ترین روغن‌ها محسوب‌می‌شود و معمولا به دیگر روغن‌های سنگین‌تر مانند روغن‌های نارگیل، بادام، گل‌رنگ و زیتون ترجیح‌ داده‌می‌شود. جهت خرید روغن آفتابگردان ارگانیک می تواند به سوپرمارکت اینترنتی مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: خرید روغن آفتابگردان، خواص روغن آفتابگردان، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

مویز در واقع نوعی کشمش است که به روشهای طبیعی خشک شده است. همان خوشه های انگور درشت مشکی که در معرض آفتاب قرار می گیرند و خشک می شوند. از نظر خواص شباهت زیادی به کشمش دارد. به ازاء هر 30 گرم از آن 60 کیلو کالری انرژی دریافت می شود. مویز دانه هایی کوچک و کم حجم در عین حال پرکالری دارد. دارای طبیعتی گرم و تر است. نه تنها خشک کردن خواص آنرا نمی کاهد بلکه بر آن می افزاید. ارزش غذایی آن بسیار زیاد است. خلاصه ای از خواص مویز را در طب سنتی میتوان یافت اما حتما باید از مویز ارگانیک استفاده کرد.

فواید مویز 

  • تصفیه کننده خون است و مواد زایدی که در بدن رسوب می کند را دفع می کند.
  • در طب سنتی به مصرف مویز به صورت ناشتا تاکید بیشتری شده است. چرا که باعث دفع بلغم می شود. همچنین استمرار در مصرف مویز باعث تسکین صفرا و خوش خلقی می شود.
  • کسانی که مشکلات روان پریشی و بیماریهای روحی دارند مصرف مویز برایشان بسیار مفید است.
  • در طب سنتی به کسانی که سردردهای میگرنی و سردردهای ناشی از سردی زیاد بدن دارند توصیه می شود، مویز استفاده کنند.
  • از سالیان دور تا به حال مویز را به افراد دیابتی توصیه می کرده اند برای خوردن با چای. دلیل آن وجود قند از جنس فروکتوز در آن است که بدون انسولین جذب می شود. وجود کروم و دی ساکاریدنی در آن دلیل دیگر است.
  •  از تصلب شرایین و چسبندگی پلاکتهای خون پیشگیری می کند.
  • با کاهش غلظت خون، رگهای خونی را منبسط می کند، در نتیجه از سکته پیشگیری شده و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد.
  • تقویت کننده کبد و معده در طب سنتی است.
  • اگر مویز ناشتا میل شود باعث دفع بلغم و در نتیجه تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری می شود.
  • باعث افزایش انرژی و گرم شدن بدن در فصول سرد سال می شود.
  • دهان را خوشبو می کند و از بروز بیماریهای لثه جلوگیری می کند. 

مصرف مویز به چه کسانی بیشتر توصیه می شود؟ 

  • از دیدگاه طب سنتی برای مادران شیرده خیلی مفید است. شیر مادر با خوردن مویز مقوی تر و مغذی تر می شود.
  • در طب سنتی برخوردن مویز در دوران بارداری تاکید شده است. چرا که باعث پیشگیری از کم خونی و ضعف در دوران بارداری می شود.
  • از قدیم برای میان وعده بچه ها در طب سنتی مویز را معرفی و تایید کرده اند. چرا که کلسیم موجود در آن برای رشد استخوانها مفید است. سرشار از منابع انرژی است و بعد از خوردن، سریع به انرژی تبدیل می شود. به این دلیل است که خیلی سریع انرژی مورد نیاز کودک برای تحرک بیشتر تامین می شود. همچنین برای فعالیتهای فکری و رشد عصبی کودک بسیار مفید است.

 



:: برچسب‌ها: خرید مویز، خواص مویز، مویز ارگانیک، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 طبق تحقیقات انجام شده خواص قهوه مخصوصا خواص ضد التهابی و محافظ نورونی کافئین احتمال ابتلا به بیماری ام اس یا تصلب بافت چندگانه را کاهش می‌دهد. انستیتو بین المللی بیماری‌های عصبی و سکته مغزی ( NINDS )، ام‌ اس را نوعی بیماری غیر قابل پیش بینی دستگاه عصبی می‌داند که علائمی از خوشخیم تا بدخیم داشته باشد. ام اس در ارتباط بین مغز و سایر قسمت‌های بدن انسان اختلال ایجاد می‌کند.قهوه حاوی حدود هزار ترکیب فعال زیستی است که محرک سیستم عصبی مرکزی (CNS) را نیز در بر می‌گیرد. خواص محافظ نورونی کافئین می تواند از تولید مواد شیمیایی در پاسخ به التهاب جلوگیری نماید. در حیوانات آزمایشگاهی مورد مطالعه بیماری آلزایمر، مشخص شده است که کافئین از خونریزی مغزی جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان داد افرادی که قهوه نمی‌خورند در مقایسه با افرادی که طی سال، حداقل شش فنجان قهوه در روز می‌خورند‌‌، ۱/۵ برابر بیشتر در معرض خطر ام اس هستند. مصرف قهوه به مدت پنج تا ده سال پیش از بروز علائم ام اس اقدامی کاملا محافظه‌کارانه است. 

6 فنجان قهوه در روز کاهش 31 درصدی ابتلا به ام اس 

دکتر آنا هد‌ استورم از انستیتو علمی محیط زیست در استکهلم سوئد، 1620 سوئدی دارای بیماری ام اس را با 2788 نفر سالم مقایسه کرده است. همچنین تیمی در دانشگاه دکتر هاپکینس آمریکا 1159 نمونه مبتلا به ام اس را با 172 فرد سالم بررسی کردند.در هردو بررسی داوطلبان عادت‌های خود را نسبت به نوشیدن قهوه بیان کردند. مصرف قهوه در نمونه‌های سوئدی بنا به سن آنها متغیر بوده و تقرببا از سن 15 و 19 سالگی تا 40 سالگی قهوه مصرف می‌کنند. در مطالعه‌ی دانشگاه آمریکا، شرکت کنندگان میزان حداکثر مصرف قهوه روزانه خود را بیان کردند.  

چند حقیقت جالب در مورد بیماری ام اس 

حدود چهارصد هزار انسان در آمریکا مبتلا به ام اس هستند. و هر ساله حدود 10 هزار نفر به آنها اضافه می‌شوند. انسان‌های سفید پوست بیشتر به بیماری ام اس مبتلا می‌شوند و زنان بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند .محققین در آزمایشات بالا میزان خرید قهوه و مصرف قهوه جامعه آماری خود را بررسی کردند و نتایج را با افراد سالم مقایسه نمودند.احتمال ابتلا به بیماری ام اس در میان کسانی که قهوه بیشتری مصرف می‌کردند در هر دو آزمایش حتی بعد از در نظر گرفتن مصرف سیگار و بیماری چاقی بسیار پایین‌تر بود.در بررسی سوئدی، افرادی که حتی 5 تا 10 سال قبل قهوه مصرف می‌کردند احتمال ابتلا به ام اس کمتری داشتند. از آن جمله دسته‌ای که حدود 6 فنجان در روز قهوه می نوشیدند 28 تا 30 درصد احتمال ابتلا به بیماری ام اس در آنها کاهش یافته بود.بررسی آمریکایی نشان داد احتمال ابتلا به ام اس در افرادی که از حدود پنج سال پیش تاکنون قهوه می‌نوشیدند نسبت به افرادی که تاکنون هیچ قهوه‌ای مصرف نکرده‌اند کمتر است.

 



:: برچسب‌ها: خواص قهوه، خرید قهوه، فروشگاه اینترنتی توشه بر، بیماری ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

عسل ارگانیک عسلی است که در تمامی مراحل تولید و فرآوری آن از هیچ نوع ماده سمی و شیمیایی و انتی بیوتیکی استفاده نشده باشد یعنی زنبور دار از هیچ نوع ماده برای عمل آوری  عسل به زنبوران عسل نخورانده باشد و حتی از آفت کشها و داروها هم برای مبارزه با بیماریها و افت های احتمالی  زنبور ان در فرایند تولید استفاده نکرده باشد. 

کندوی عسل ,ظروف شربتخوری کندو ,کادر وشان عسل ,وحتی موم داده شده نیز به کندو باید سالم وفاقد مواد الاینده و شیمیایی باشد متاسفانه امروزه استفاده  از پلاستیک به جای چوب  در صنعت زنبورداری رواج چشمگیری یافته که خود این امر باعث تهدید و به چالش کشیدن سلامت عسلها و محصولات تولید شده می گردد.عسلهایی که از این نوع کندوها و مواد بکار رفته از پلاستیک و مشابه آن تولید شده باشد هیچگاه ارگانیک نمیباشند ظروف نگهداری عسل نیز باید شیشه ای و تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد عسلهایی که در ظروف پلاستیکی نگهداری وبه فروش میرسد ارگانیک نیستند حتی اگر خود عسل ارگانیک تولید شده باشد عسل بعلت اسیدی بودن و پی اچ بالایش مواد شیمیای موجود در این ظروف را به خود حل میکند و باعث سمی شدن و غیر قابل استفاده می شود پس خود ظروف نگهداری عسل نیز در ارگانیک بودن آن دلالت دارد.  

یکی دیگر از موارد ی که در ارگانیک بودن عسل نقش مهمی دارد محل نگهداری و استقرار زنبورستان می باشد محل نگهداری زنبورها باید در کوهستان باشد و یا جایی باشد که بدور از سمپاشی و مزارع  بوده و عسل تولیدی فاقد هر نوع دارو و سم باشد اصولا فاصله قانونی ۵ کیلومتر است یعنی زنبورستان باید این حد فاصله را از باغها و دشتهایی که امکان سمپاشی وجود دارد را رعایت کند  این نوع عسلها را ارگانیک گویند که البته این نوع عسلها دارای قیمت بالایی نسبت به سایر عسلهای تولیدی می باشند و کمیاب هستند امروزه بدلیل ترافیک زیاد در زنبورداری و افات زیاد و استفاده زنبورداران از انواع انتی بیوتیک هاو داروهای جدید شیمیایی جهت رشد زنبورستان خود و مبارزه با افات احتمالی پیدا کردن چنین عسلهایی را  دشوار کرده است امروزه  تبلیغات زیادی در این مورد در سایتها وجود دارد که همه بدلیل نا آشنایی عسل خالص را ارگانیک میپندارند و با اسم ارگانیک اقدام به عرضه ان می کنند  که این فرضیه کاملا غلط و اشتباه است

شما همواره می توانید عسل مرغوب و ارگانیک را در فروشگاه اینترنتی توشه بر تهیه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: عسل ارگانیک , خرید عسل , عسل مرغوب , فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 مصرف مداوم گردو در رژیم غذایی به پایین آوردن کلسترول کلی و همچنین کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون کمک می کند. 

 گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین های پرفایده بسیاری در خود دارد، 

گردو دشمن پیری و التهاب 

 مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب اشباع مونو و اسیدهای چرب امگا3 می باشد، به پیشگیری از بیماری قلبی کرونری و سکته کمک می کنند به علاوه ترکیبات موجود در گردو اثرات بالقوه ای برعلیه سرطان، پیری، التهاب و بیماری های نورولوژیکی دارند. 

 زینک نیز در بسیاری آنزیم هایی که رشد بدن، تولید اسپرم، هضم و گوارش و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کنند یک فاکتور همراه به شمار می رود.

احتیاط در مصرف

آلرژی به گردو نوعی واکنش حساسیت زا به موادغذایی است که در آن از این ماده استفاده می شود. به دلیل حساس شدن سیستم ایمنی بدن توسط مواد حساسیت زای موجود در گردو است که علائم جسمی مثل دل درد، استفراغ، تورم لب ها و گلو که موجب دشواری تنفس و احتقان قفسه سینه می شود، پدید می آید. درنتیجه، توصیه می شود برای افرادیکه آلرژی به گردو تشخیص داده شده است، از مصرف هر نوع از آن در موادغذایی خودداری شود.

کبد خود را با گردو پاکسازی کنید!

گردو منبعی از  اسید آمینه ال آرژنین می­باشد که به پاکسازی کبد شما کمک فراوانی می کند و ضمنا منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا ۳ است که برای پروسه‌ی سم زدایی طبیعی کبد سودمند است. پلی فنول‌های گردو، از آسیب کبد که ناشی از تتراکلراید کربن و دی – گلاکتوزامین است پیشگیری می‌کنند. ویتامین E موجود در مغزهایی چون گردو، علائم بیماری‌های کبد ناشی از چاقی را کاهش می‌دهند. 

سلامت استخوان های خود را با خوردن گردو تضمین کنید!

گردو سرشار از امگا 3 می باشد که این امر فوائد فراوانی برای سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان به همراه خواهد داشت و همچنین ریسک شکستگی استخوان را کاهش می دهد ضمناً امگا ۳‌های مشتق شده از گیاهان (مانند بذر کتان و گردو)، حامی سلامت استخوان هستند.

 کاهش وزن با مصرف منظم گردو

گردو با وجود چربی زیادی که دارد می‌تواند در کاهش وزن‌تان مفید واقع شود. افزودن مقدار مناسبی از گردو و سایر مغزها به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا به مرور به وزن ایده‌آل‌تان برسید. چربی موجود در گردو، امگا۶ سالم و امگا ۹ نیز هست که بدن‌تان برای عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. مقدار زیاد اسید آلفا لینولنیک ضد التهابی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. ضمنا فیبر و پروتئین گردو، احساس سیری بیشتری به شما داده و مانع پرخوری‌تان می‌شود. 

درمان دیابت

بسیار توصیه می شود که در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید به صورت منظم مغز گردو بخورید! اول از همه، گردو می‌تواند عملکرد اندوتلیال یا لایه‌ی درون رگی را بهبود داده و ریسک بزرگ شدن قلب را کاهش بدهد. همچنین پروتئین و فیبر گردو به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید، در نتیجه کنترل وزن بهتری داشته باشید. چاقی می تواند مشکلات مرتبط با دیابت را تشدید کند. 

نتیجه گیری

با مصرف مرتب و برنامه ریزی شده گردو می توانید از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری پیشگیری کرد.

ضمناً اگر حساسیت خاصی به گرد و یا امثال آن دارید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 



:: برچسب‌ها: مفز گردو، خرید مغز گردو، فروشگاه اینترنتی توشه بر، خواص مغز گردو، کبد ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

غذاهای دریایی ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. آبزیان منبع خوبی از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا بوده و حاوی مقادیر کافی از اسیدهای آمینه ضروری می باشند که با میزان اسید آمینه ضروری گوشت قرمز برابری می کند. پروتئین مصرف گوشت ماهی در مقایسه با سایر پروتئین های حیوانی در وزن برابر مقدار مشابهی پروتئین با کیفیت بالا دارد.دریای خزر دارای یکی از ارزشمندترین ذخایر ماهیهای گرانبها در دنیاست! در سواحل جنوبی دریای خزر و رودخانه های منتهی به این سواحل بیش از 78 گونه و 48 زیر گونه از 17 خانواده شناسایی شده که ماهیان خاویاری این دریاچه از شهرت جهانی برخوردارن و 90 درصد خاویار دنیا از ماهیان خاویاری این دریا استخراج میشود. قیمت ماهی نسبت به سایر گوشت ها خیلی مناسب است در اما هنگام خرید غذاهای دریایی باید به تازه و سالم بودن انها توجه داشت.

ماهي سفيد (جواهر درياي خزر):

ماهی سفید یکی از انواع ماهی شمال است. دوکي شکل است با فلس نقره اي روشن و سربي تيره و دم فاق با گوشتي سفيد و لطيف، جنس نر آن کشيده تر است . روي سر آن خال هاي درشت و سفيد دارد. گوشت نر آن بيشتر است و اين ماهي در دو نوع است: دريايي و پرورشي که نوع دريايي آن مرغوب تر است.

ماهي قزل آلا:

در آب هاي شمال و برخي از رودخانه هاي داخلي پيدا مي شود. نسبتاً کوچک است با پوست خال دار که البته قزل آلا با خال قرمز بسيار مرغوب تر است نوع رنگين کمان ماهي قزل آلا پرورش داده مي شود و اين ماهي را معمولاً سرخ مي کنند. 

ماهي آزاد:

نام فرنگي آن سمن و گاهي سالمون تلفظ مي شود. مرغوب ترين، عالي ترين ماهي جهان است. دوکي شکل و کشيده است. فلس ريز دارد با پوشش نقره اي روشن، خال سياه روي آن ديده مي شود. رنگ پوست آن سفيد يا به رنگ نارنجي است. خاويار ماهي آزاد درشت و نارنجي مايل به قرمز بلوري است. 

ماهي ازون بزون با خاويار:

اين ماهي یکی دیگر از محبوبترین انواع ماهی شمال است که بدني کشيده، پوزه اي دراز و باريک دارد. سر و لب پايين داراي بريدگي است. سيبيلک ها کوتاه است. قسمت پشت و پهلو به رنگ تيره و شکم به رنگ روشن ديده مي شود. 

ماهي کپور:

کپور از آب هاي ساحلي درياي خزر و مرداب هاي کنار دريا به دست مي آيد ماهي کپور اغلب به علت حرکت در گل و لاي کف رودخانه يا مرداب و تغذيه از گياهان چنين محيطي بوي گل و لاي مي دهد. ماهي کپور، دوکي شکل و پهن است و رنگ آن طلايي مايل به قهوه اي با فلس هاي درشت است. کپور به واسطه تغذيه در مرداب، گاهي ممکن است طعم ناخوشايندي داشته باشد. براي از بين بردن طعم ناخوشايند پس از تميز کردن کپور، آن را نيم ساعت در آب سرد با 6 قاشق سرکه بخوابانيد.

 



:: برچسب‌ها: قیمت ماهی، خواص ماهی، غذای دریایی، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

با بالا رفتن سرعت زندگی افراد، تولیدکنندگان مواد غذایی جهت جلب رضایت مشتری، به تولیدات متنوع تری روی آوردند. یکی از این تولیدات کاربردی که به آشپزی شما سرعت می بخشد، انواع عصاره ها هستند. عصاره ها از طریق پختن ماده غذایی مورد نظر و در نتیجه گرفتن عصاره آن حاصل می شوند. در پودرعصاره گوشت گوساله که به وفور در بازار یافت می شود، انواع چاشنی های مورد نیاز نیز وجود دارد. عصاره ها مکملی برای دست پخت هر آشپز هستند و شما را به آشپزی حرفه ای تبدیل می کنند. پودرعصاره گوشت گوساله حاوی عصاره طبیعی گوشت گوساله، ادویه جات معطر، مواد و مکمل هایی خوش طعم و لعاب دهنده است.قیمت عصاره گوشت گوساله بسیار مناسب تر از سایر چاشنی های غذایی است.

طرز تهیه عصاره گوشت گوساله

عصاره گوشت خانگی، از پختن گوشت و تعریق آن در ظروف شیشه‌ای دربسته حاصل می‌شود و سرشار از مواد مغذی است. این ماده غذایی موارد استفاده زیادی دارد و از آن می‌توان در تهیه انواع انواع سس و انواع سوپ یا حتی به تنهایی استفاده کرد. امروزه عصاره‌های گوشت صنعتی بطور فراوان در بازار وجود دارد که تفاوت عمده‌ای با عصاره گوشت خانگی دارند:در روش خانگی، تکه‌های کوچک گوشت یا مرغ را به همراه ادویه و سبزیجات به خوبی پخته و سپس آب آن را برای مدتی در یخچال یا فریزر نگهداری می‌کنند که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.در روش صنعتی، معمولا گوشت درجه دو که برای مصارف خانگی و رستورانی مناسب نیست مانند گوشت میش یا مرغ‌های مادر که سفت است و برای پخت و پز قابل استفاده نیست، برای تهیه‌ی این عصاره مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره این گوشت‌ها گرفته شده و مقداری نمک و طعم دهنده نیز به آن افزوده می‌شود.املاح معدنی و ویتامین‌های موجود در عصاره گوشت خانگی برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند. ارزش غذایی عصاره گوشتی که در منزل تهیه می‌شود بسیار بالاست و برای کودکان در حال رشد؛ افراد بیمار و زنان بارداری که قادر به استفاده از گوشت نیستند، بسیار مفید است. از طرفی عصاره‌های گوشت صنعتی حاوی مواد نگهدارنده و مقدار زیادی سدیم هستند که برای فشار خون، کلیه و ... مضر است. بنابراین توصیه می‌شود عصاره گوشت را در منزل تهیه و استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن برخوردار شوید.

 



:: برچسب‌ها: عصاره، قیمت عصاره ها، فروشگاه اینترنتی توشه بر، خرید عصاره، عصاره گوشت گوساله ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

شکر رژیمی برای شیرین کردن نوشیدنی ها مثل چای و همچنین در شیرینی‌ها، غذا و انواع مواد غذایی بیماران دیابتی کاربرد دارد. کالری آن تقریبا نزدیک به صفر (دویست بار کمتر از قند و شکر معمولی) است. ساشه های کم کالری شکر رژیمی در بسته بندی های تک نفره تولید می‌شوند. استفاده از این محصول، آسان ترین و بهترین روش برای شیرین کردن انواع نوشیدنی های سرد و گرم برای مصارف روزانه و در مهمانی ها می باشد.مصرف شکر رژیمی برای سوزاندن کالری 2 قاشق چای خوری شکر در روز ، در طول سال می بایست 36 ساعت دوچرخه سواری پیوسته انجام داد. شیرین کننده ها مصنوعی جايگزين‌هاي صنعتي براي شكر مي‌باشند‌. زياده‌روي در مصرف شكر معمولي و افزايش وزن ناشي از آن، عاملي شد تا توليد و استفاده از اين گونه شيرين كننده‌ها در صنعت غذا آغاز شود‌. اين شيرين‌كننده‌ها ممكن است از منابع طبيعي مانند گياهان و يا خود قند گرفته شده باشند‌. شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي به عنوان شيرين‌كننده‌هايي قوي شناخته مي‌شوند، چراكه اغلب به مراتب از قند و شكر عادي شيرين‌تر مي‌باشند، به همين دليل در مقايسه با شكر مقادير كمتري از آنها براي ايجاد همان ميزان طعم شيرين لازم است‌.خرید شکر رژیمی در سوپرمارکت اینترنتی رایج است چون محصولی کاملا شیمیایی است.

فواید سوکرالوز

طعم منحصربه‌فرد سوکرالوز که کاملاً”شبیه شکر است و مقاومت عالی آن موجب برتری این شیرین کننده از سایر شیرین کننده شده است وجایگزین شکر در کلیه انواع غذا ها و نوشیدنیها شامل غذاهای خانگی و دستورهای پخت باشد.سوکرالوزطعمی شیرین دارد و شیرینی آن در دهان باقی می ماند و هیچ طعم ناخوشایندی در دهان ایجا نمی‌کند. سوکرالوز دربدن انرژی تولید نمی‌کند به دلیل اینکه مانند ساکارز شکسته نمی‌شود وبه سرعت از میان بدن بدون تغییر عبور می کند .سوکرالوز به طور وسیعی در بیش از ۱۰۰ تحقیقات در مدت ۲۰ سال مورد بررسی قرار گرفته و تا کنون هیچ گونه گزارشی مستند از عوارض نامطلوب همچون پوسیدگی دندان ، افزایش قند در افراد دیابتیک ، تغییرات ژنتیکی ، سرطان ، مشکلات ایمونولوژیک ، اختلال در سیستم اعصاب مرکزی ومحیطی ونیز نقص جنین از این ماده منتشر نشده است.این شیرین کننده برای کل اقشار جامعه قابل استفاده می باشد شامل زنان باردار ، مادران شیرده و کودکان درکلیه سنین .سوکرالوز برای افراد رژیمی که می خواهند میزان جذب کالری را به بدن خود کاهش دهند مفید می باشد. سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده در مکمل های غذایی ، مواد دارویی ، ویتامین ها و مکمل های معدنی و دارویی قابل استفاده می باشد .

 



:: برچسب‌ها: شکر رژیمی، مضارف شکر رژیمی، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

در میان اکثر مردم غذاهای سرخ شده طرفداران بسیاری دارد البته با وجود ضررهای ان باز هم کشش داریم نسبت به ان ها در گذشته از روغن حیوانی استفاده می شده است؛ اما به دلیل کلسترول بالا، شرکت ها روغن های سالم تری تولید کردند که بیماری های مرتبط با روغن را کاهش دهند. با بررسی میزان کلسترول و سایر موارد مضر، روغن‌زیتون تصفیه شده فامیلا تولید و به بازار عرضه شد. علاوه بر پخت و پز، می تواند خواص زیادی به غذا اضافه نماید. در سراسر دنیا، بیشتر از روغن گیاهانی بهره می برند که زیاد کشت می شود. در ایران نیز به همین دلیل از روغن های آفتابگردان و کلزا بیشتر استفاده می شود. انواع روغن موجود در بازار، دارای تنوع بسیار بالایی است. روغن‌زیتون تصفیه شده بر اساس میزان حرارتی که می تواند متحمل شود، برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مصرف بیش از اندازه اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره‌ای امگا ؟ که در انواع روغن‌های گیاهی از جمله روغن دانه آفتابگردان وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در خانم ها پس از رسیدن به سن یائسگی افزایش دهد و ریسک ابتلا به سرطان پروستات را هم در مردان بالا ببرد، بنابراین بهتر است با مصرف به اندازه این روغن، فقط از فواید آن بهره‌مند شوید و زمینه ابتلا به انواع بیماری‌ها را با زیاده روی در مصرف روغن‌های گیاهی به بهانه سالم بودنشان، در خود افزایش ندهید.

فرق روغن سرخ کردنی با پخت وپز

روغنی که برای مصارف مختلفی انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نوع آشپزی باشد، اما یک روغن خنثی با نقطه دود بالا، مثل روغن کانولا یا روغن بادام پالایش شده، می‌تواند تمام مصارف بالا را پوشش دهد. روغن‌های سرخ کردنی نسبت به روغن‌های مایع مخصوص پخت و پز دارای تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای هستند. یکی از اولین ویژگی‌های مهم روغن سرخ کردنی میزان مقاومت در برابر حرارت است. یک روغن سرخ‌کردنی خوب باید در برابر حرارت بالا مقاوم باشد و یا اصطلاحا نقطه‌ی دود بالایی داشته باشد، یعنی در برابر حرارت بالا نسوزد و دود نکند.

روغن آفتابگردان

این روغن پرکاربردترین روغن سرخ کردنی در بین ایرانی‌ها است. روغن آفتابگردان به دلیل تحمل بالای حرارت و اکسید نشدن سریع، از سال ۱۸۳۰ در روسیه به تولید صنعتی رسید. روسیه و اوکراین جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان روغن دانه آفتابگردان در دنیا محسوب می‌شوند. حواستان باشد که روغن آفتابگردان هم مانند سایر چربی‌ها کالری نسبتا بالایی دارد و ریزمغذی‌های مفید موجود در آن، نباید باعث استفاده بیش از حد آن در برنامه غذایی شما شود. وجود سطح بالایی از ویتامین E و پایین بودن سطح چربی‌های ترانس و اشباع در این روغن باعث شده متخصصان تغذیه آن را به عنوان یکی از بهترین روغن‌های دوستدار قلب معرفی کنند.

 



:: برچسب‌ها: روغن، خرید روغن، فروشگاه اینترنتی توشه بر، انواع روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

روغن از مایعات است و با آب ترکیب نمی شود. روغن از حیوانات یا گیاهان گرفته می شود. در گذشته از روغن حیوانی استفاده می شده است؛ اما به دلیل کلسترول بالا، شرکت ها روغن های سالم تری تولید کردند که بیماری های مرتبط با روغن را کاهش دهند. با بررسی میزان کلسترول و سایر موارد مضر، روغن‌حیوانی تولید و به بازار عرضه شد. علاوه بر پخت و پز، می تواند خواص زیادی به غذا اضافه نماید. در سراسر دنیا، بیشتر از روغن گیاهانی بهره می برند که زیاد کشت می شود. در ایران نیز به همین دلیل از روغن های آفتابگردان بیشتر استفاده می شود. انواع مختلف روغن وجود دارد. روغن‌حیوانی بر اساس میزان حرارتی که می تواند متحمل شود، برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه روغن حیوانی

برای خرید روغن حیوانی باید به کجا و چگونه مراجعه کرد؟ برای یافتن روغن حیوانی ارگانیک و ارگانیک با توشه بر همراه باشید. روغن حیوانی گاوی از شیر گاو تهیه شده و درصد چربی آن بسیار کمتر از روغن گوسفندی است. به دلیل رنگ زرد تیره ای که دارد به آن روغن زرد نیز گفته می شود. عطر و بوی آن کمتر از روغن گوسفندی است و هضم آن برای افراد راحت تر است.باید دقت نمایید که در تولید و تهیه هر نوع از روغن حیوانی از روغن دنبه استفاده نشده باشد زیرا این روغن علاوه بر مضرات فراوانی که دارد باعث کاهش کیفیت و مرغوبیت روغن حیوانی می شود.

مصرف روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را می توان مانند تمام روغن های برای پخت و پز غذا استفاده نمود ضمن اینکه می توان آن را مانند کره هنگام سرو برنج یا هر غذای دیگر روغن آن ریخت تا غذا چرب تر شود و استفاده نمود , همچنین می توان از روغن حیوانی به دلیل تحمل دمای بالا برای سرخ کردن استفاده نمود , عده  ای نیز از روغن حیوانی بجای کره در صبحانه در کره مربا یا کره عسل استفاده می نمایند که به عنوان یک صبحانه مقوی و خوش مزه می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای روغن حیوانی

باید به این نکته در خرید روغن حیوانی توجه نمود که روغن اصل را انتخاب کنیم و باید بدانید که روغن حیوانی اصل دارای چه مزایایی است.

نقطه دود بالاتری دارد ( در حدود ۲۵۰ درجه سانتیگراد یا ۴۸۲ درجه فارنهایت)

همیشه استفاده از روغن حیوانی گاوی را برای پخت و پز و سرخ کردن به دیگر انواع روغن ها ارجحیت دهید، چرا که به دلیل بالا بودن نقطه دود، رادیکالهای آزاد آن به راحتی تجزیه نمی‌شوند.

فاسد نمی‌شود و به فریزر نیاز ندارد

بسیاری از انواع روغن‌های حیوانی از جمله روغن حیوانی، برای نگهداری نیازی به سرمای زیاد ندارند بلکه کافیست در محلی خشک و تاریک نگهداری شوند. حتی بعضی از انواع روغنهای حیوانی بیشتر از صد سال قابلیت ماندگاری دارند.

 



:: برچسب‌ها: روغن حیوانی، خرید روغن حیوانی، خواص روغن حیوانی، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

توت، درمان مهمی در داروسازی چینی محسوب‌می‌شود. خواص سلامتی توت را می‌توان به عصاره آن نسبت‌داد که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. خوردن توت می‌تواند از خیلی از بیماری‌هایی که بر کبد، کلیه و ریه تاثیر می‌گذارند جلوگیری‌‌کند. متخصصان برای سم‌زدایی بدن، نوشیدن روزانه یک لیوان آب توت تازه را توصیه‌می‌کنند. روش‌های زیادی برای گنجاندن این میوه توتی در رژیم غذایی وجوددارد.

فواید توت خشک

توت خشک پرخاصیت و پرکالری است. دارای آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین و املاح معدنی می باشد. از نظر طب سنتی در چین توت ها برای ریه بسیار مناسب می باشند. همچنین این ماده غذایی برای درمان مشکلات ریه و سرماخوردگی های مزمن بسیار موثر می باشد. خون با کیفیت در بدن در اثر مصرف توت خشک تولید می شود. طبع آن گرم و تر است که بهترین طبع برای بدن انسان است. توت خشک رطوبت بسیار خوبی را به بدن مخصوصا مغز می رساند. از آنجایی که مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد، این میزان رطوبت برای مغز به رطوبت برای مغز بسیار مفید است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه خشکی صدا و خس خس سینه مفید است.به عنوان داروی ملین می توان از آن صبح ناشتا استفاده کرد. توت خشک خون را تصفیه می کند. برای کبد و طحال از اهمیت زیادی برخوردار است. از آن جا که در توت ها آهن زیادی وجود دارد این ماده برای درمان کم خونی و فقر آهن مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر خواص توت می توان به تاثیر آن برای رفع سرفه و درمان آسم اشاره کرد.  افراد مبتلا به دیابت بهتر است به جای قند از این ماده مغذی استفاده کنند.

 

خواص توت خشک از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی در چین توت ها برای ریه بسیار مناسب می باشند. همچنین این ماده غذایی برای درمان مشکلات ریه و سرماخوردگی های مزمن بسیار موثر می باشد .پس خون با کیفیت بدن در اثر خوردن توت تولید می شود.طبع آن گرم و تر است که بهترین طبع برای بدن انسان است.اکثر غذاهای انسان که غذاییت خوبی دارند طبع گرم و تر دارند برگ درخت آن دارای تاثیرات خنک کنندگی می باشد و التهاب را کاهش می دهد و همچنین التهاب چشم ها را رفع کرده و باعث درخشان شدن چشم ها می شود برگ این درخت نیز همچنین برای تصفیه خون مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از دم کرده آن برای درمان رماتیسم استفاده کنید. از دیگر خواص توت می توان به تاثیر آن برای رفع سرفه و درمان آسم اشاره کرد. توت خشک بدلیل دارا بودن کلسیم، فسفر برای لثه کودکان مفید می باشد و انرژی بدن سالمندان را تامین می سازد. برای محکم ساختن لثه و پیشگیری از کرم خوردگی دندان می توانید صمغ درخت آن را بجوید. افراد مبتلا به دیابت بهتر است به جای قند از این ماده مغذی استفاده کنند و خرید توت خشک و مصرف ان را در سبد غذایی خود جای دهند.

 



:: برچسب‌ها: توت خشک، توت، خرید توت خشک، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

دمنوش رزماری از گیاه رزماری حاصل می شود که یک گیاه چوب دار با برگ های همیشه سبز، سوزنی و گل های صورتی، بنفش یا آبی است که در منطقه مدیترانه ای بوجود می آید. رزماری عضو خانواده ی نعناع است که در آن بسیاری گیاهان دیگر نیز وجود دارند.نام "رزماری" از کلمه لاتین "شبنم" یا "شبنم دریایی" مشتق شده است. این گیاه گاهی نیز آنتون نامیده می شود که از کلمه یونانی آووک به معنای گل مشتق شده است. این گیاه دارای سیستم ریشه ای فیبری است و عرق رزماری نیز خیلی مفید است.

طرز تهیه دمنوش رزماری

زرماری را خرد کرده و در لیوان آب جوش بریزید.سپس به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا به خوبی دم بکشد.در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

مواد لازم 

  • ۵ شاخه رزماری تازه
  • یک قوری آب جوش
  • ۸ عدد میخک
  • مقداری پوست پرتقال
  • عسل به میزان لازم

 

طرز تهیه دمنوش رزماری، پرتقال و میخک طوری است که باید رزماری، پوست پرتقال و میخک را در قوری جوش خود بریزید.به مدت ۵ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد.برای هر فنجان از این دمنوش می‌توانید یک قاشق غذا خوری عسل استفاده کنید.برای تزیین دمنوش رزماری می‌توانید از یک قطعه خلال پوست پرتقال و یا یک شاخه میخک استفاده کنید. 

خواص دمنوش رزماری

از خواص دمنوش رزماری رفع سر درد و خستگی روزانه است. مسهل صفرا، بهبود فعالیت سیستم گوارشی و جهاز هاضمه، تقویت کننده ذهن و حافظه، کاهش دهنده و درمان سردرد و میگرن، ناراحتی های استخوانی، آرتریت روماتوئید، نقرس، آرتروز، دردهای عضلانی، ضد تشنج، افزایش نیروی جسمانی و کاهش ضعف عمومی، درمان خستگی مفرط، درمان و بهبود یرقان، ضد عفونی کننده، افزایش ادرار، تب بر، تسکین سرفه، درمان آسم و درمان برونشیت، کاهش استرس، درمان ریزش مو و طاسی، درمان اختلالات تنفسی، برونشیت، سیاه سرفه، درمان عوارض و بحران های کبدی، انسداد کبد و طحال، درمان تپش قلب، درمان پریودهای دردناک، درمان افسردگی، درمان کننده ی ناراحتی های عصبی، دل شوره، درمان تنگی نفس، درمان بی خوابی، تقویت گردش خون، درمان اسهال، بادشکن و ضد نفخ و دل درد، قاعده آور، پاکسازی ریه، مقوی معده، محرک هضم و ترشح معدی و صفراآور، فشار خون.

 



:: برچسب‌ها: دمنوش، خرید دمنوش، دمنوش رزماری، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

توت فرنگی، میوه ای شبیه توت بوده، اما اندکی درشت تر، رنگش سرخ و طعمش ترش و مطبوع است. بوته اش کوتاه و دارای برگ هایی درشت و ساقه هایی باریک و خزنده دارد که روی زمین می خوابد و ریشه می دواند.توت فرنگی به صورت وحشی و اهلی می روید و به اسامی چلپک، چپالک و شاکله و چلم نیز خوانده می شود.میوه توت فرنگی به شکل قرمز، گوشت دار و دارای هسته های ریزی است که از ماه اردیبهشت پدیدار می شود و تا آخر مرداد دوام می آورد.این محصول ارگانیک را  میتوان از کشاورزان یا سوپر مارکت اینترنتی تهیه کرد چون طبیعی تر هستند.

همه چیز درمورد توت فرنگی های لذیذ کردستان

در زیر دشت‌های سرسبز و مخمل گونه کردستان، طلای سرخی نهفته است که بخشی از اقتصاد کشاورزان منطقه به آن وابسته است. هر سال اولین نوبرانه‌هایش در اردیبهشت ماه به بازار می‌رسد و تا تیرماه فصل برداشتش ادامه دارد.کال که هستند سفید و ترش مزه‌اند، اما به هنگام رسیدن شیرین و سرخ می‌شوند و دستان نوازشگر کشاورز کردستانی را می‌خواهند تا آنها را بچینند. هر بوته توت فرنگی کردستان شاید کمتر یا بیش از 10 عدد توت فرنگی در فصل برداشت عرضه کند که به فاصله چند روز یک بار آماده برداشت می‌شوند. امروز توت فرنگی در کردستان حکم طلای سرخ را دارد، چون سطح زیر کشت خوبی را به خود اختصاص داده و حدود 75 الی 80 درصد از تولید کشور را در اختیار دارد.

خواص توت فرنگی

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند چراکه آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد ؛ فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.

نکاتی برای سلامت بدن

زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود جنان چه می دانید پر از میکروبهای مختلف است که گاهی میکروب خطر ناک حصبه تیفوئید نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده، با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک می گردد.در این مورد باید این میوه را در اب استرلیزه کاملا شستشو داد و بعد ان را قطعه قطعه کرده مدت یک ربع ضد عفونی کرده و بعد کاملا شست و اب کشید.شیره ی توت فرنگی ضد عفونی کننده میکروب ابرت که تولید تب حصبه را می نماید می باشد.وقتی که توت فرنگی را قطعه قطعه کردید، شیره ان بیرون امد میکروب حصیه را می کشد.اگرتوت فرنگی را بصورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند ، چین و چروک پوست را صاف کرده ، برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.

 



:: برچسب‌ها: توت فرنگی، کردستان، توت فرنگی کردستان، فروشگاه اینترنتی توشه بر، خرید توت فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

روغن آفتابگردان یکی از روغن‌های رایجی است که برای سرخ کردن و پخت‌وپز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد. پس از آن که از دانهٔ آفتابگردان روغن گرفتند، کنجاله آن را برای خوراک دام مورد استفاده قرار می‌دهند. امروزه دانه گل‌های آفتابگردان را تغییرات ژنتیکی داده‌اند و با استفاده از اصلاح نباتات، بذرهای مرغوب‌تر و در نتیجه، گل‌های بهتری تولید کرده‌اند که هم بارآوری بهتر داشته و هم در برابر بیماری‌ها و آفت‌های گیاهی مقاوم‌تر باشند.روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب اشباع شده (۵ تا ۱۶ درصد) بوده و باقی اشباع نشده می‌باشد. ما در این یادداشت سعی داریم شما را به طور کامل با روغن آفتابگردان آشنا کنیم پس با ما همراه شوید. 

خاستگاه تخم آفتابگردان

سرخ پوستان آمریکا این گیاه را بخاطر تخم آن که بمصرف غذا می‌رسد، می‌کاشتند و پرورش می‌دادند.آفتاب‌گردان گیاهی است یکساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند. گل آن درشت و زیبا و بقطر ۳۵ سانتیمتر می‌باشد. در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتاب‌گردان دو را دور آنرا گرفته‌اند.. این گیاه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. از تخم آفتاب‌گردان روغن گرفته می‌شود که اشباع نشده است و برای پخت و پز مناسب است.

روغن آفتابگردان

این روغن پرکاربردترین روغن سرخ کردنی در بین ایرانی‌ها است. روغن آفتابگردان به دلیل تحمل بالای حرارت و اکسید نشدن سریع، از سال ۱۸۳۰ در روسیه به تولید صنعتی رسید. روسیه و اوکراین جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان روغن دانه آفتابگردان در دنیا محسوب می‌شوند. حواستان باشد که روغن آفتابگردان هم مانند سایر چربی‌ها کالری نسبتا بالایی دارد و ریزمغذی‌های مفید موجود در آن، نباید باعث استفاده بیش از حد آن در برنامه غذایی شما شود. وجود سطح بالایی از ویتامین E و پایین بودن سطح چربی‌های ترانس و اشباع در این روغن باعث شده متخصصان تغذیه آن را به عنوان یکی از بهترین روغن‌های دوستدار قلب معرفی کنند.در فروشگاه محصولات ارگانیک میتوان بهترین روغن را تهیه کرد. 

چربی‌ها:

روغن آفتابگردان، چربی‌های اشباع کم و چربی‌های غیراشباع سالمی دارد. روغن آفتابگردان لینولئیک، مقادیر بالای چربی‌های چندغیراشباع، به‌ویژه اسیدهای چرب امگا۶ دارد که در فرآیندهایی مانند ساخت موهای محکم و درمان زخم‌ها نقش‌دارد. روغن آفتابگردان با اولئیک بالا، بیشتر از چربی تک‌غیراشباع و امگا۹ که برای حفظ حافظه، جلوگیری از سرطان و کاهش فشارخون موثر است، تشکیل‌می‌شود.

 آنتی‌اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی:

آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی، با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، دربرابر بیماری‌ها از بدن محافظت‌می‌کنند. روغن آفتابگردان، حاوی طیفی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند ویتامین E، بتائین، اسیدفنولیک، کولین، آرژنین و لیگنان‌ها است. این‌ها، توانایی مبارزه با سرطان‌ها، تقویت حافظه و افزایش سلامت قلبی‌عروقی را دارند. سطح بالای آنتی‌اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی، روغن آفتابگردان را به انتخابی عالی برای افزایش مواد مغذی غذا، تبدیل‌می‌کند. روغن آفتابگردان، به‌دلیل خواص زیاد برای سلامتی، پوست و مو، یکی از سالم‌ترین روغن‌ها محسوب‌می‌شود و معمولا به دیگر روغن‌های سنگین‌تر مانند روغن‌های نارگیل، بادام، گل‌رنگ و زیتون ترجیح‌ داده‌می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: روغن آفتابگردان، خرید روغن، قیمت روغن، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

در مناطق گرمسیری جهان که نارگیل به وفور یافت می شود، از این روغن پرخاصیت برای موارد زیادی استفاده می شود، بومیان از روغن نارگیل برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می کنند، زیرا آنها معتقدند که روغن نارگیل از آسیب رساندن اشعه های مضر خورشید به پوست جلوگیری و از آن در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. روغن طبیعی نارگیل بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا افزودنی می تواند پوست را در داغ‌ترین مکان های کره زمین بهتر از هر نوع کرم های ضد آفتابی مصنوعی و فرآوری شده محافظت کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد روغن نارگیل که می تواند در سلامت و زیبایی پوست تاثیر به سزایی داشته باشد، آن است که این روغن پس از گذشت مدت طولانی بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر، بدون اینکه اکسید شود از پوست محافظت می کند و به همین دلیل است که در بسیاری از کرم های مراقبت از پوست در برندهای مختلف دنیا روغن نارگیل استفاده می شود. 

روغن نارگیل یک ترین نرم کننده قوی برای پوست

این روغن  یک نرم کننده قوی پوست بوده و در از بین بردن خشکی و سختی پوست به خصوص در فصل پاییز و زمستان بسیار مفید است، برای این منظور کافی است مقداری روغن نارگیل را روی کف دست خود بریزید و کف 2 دست خود را یک یا 2 بار روی هم ماساژ دهید، سپس با همین روغن روی پوست دستتان را چرب کنید و از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید. 

یک لایه بردار قوی برای پوست

روغن نارگیل از انواع روغن مخبوب برای سلامتی پوست و مو است.از خواص روغن نارگیل این است که به عنوان یک لایه بردار قوی پوست محسوب می شود و با از بین بردن چربی اضافه و پوست های مرده زیبایی را به شما هدیه می دهد. روغن نارگیل برخلاف سایر لایه بردارها که پوست را خشک می کند، افزون بر لایه برداری موجب رطوبت پوست می شود و آلودگی هایی را که موجب مسدود شدن منافذ پوست شده است بدون احساس سوزش پاک می کند . 

 بلای خشکی دست و آرنج

شستشوی ظرف، کارهای منزل، انواع کارهای یدی در آقایان، کاشت باغچه و غیره جزو عواملی هستند که پوست دست ها را خشک، زبر، حساس و دردناک می کنند. برای رفع این مشکلات می توانید به سراغ روغن نارگیل بروید. حتی توصیه می کنیم یک شیشه ی کوچک از این روغن را کنار سینک ظرفشویی داشته باشید و بلافاصله بعد از شستشوی ظرف، پوست دست ها را مرطوب کنید. روغن نارگیل برای افرادی که از خشکی و ترک پوست آرنج ها، زانوها و پاشنه پا در عذاب هستند نیز معجزه گر است. چون این روغن وارد لایه های عمقی تر پوست شده و باعث نرمی و احیای سلول های آسیب دیده می شود. توصیه می کنیم بعد از حمام برای جلوگیری از خشکی این مناطق از بدن، از خرید روغن نارگیل بکر غافل نشوید.

 



:: برچسب‌ها: روغن نارگیل , خواص روغن نارگیل برای مو , روغن نارگیل خوراکی , فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

چربی های موجود در روغن زیتون به درمان یبوست کمک می کنند. زمانی‌که مدفوع سفت و خشک بشود، دیگر نمی‌توان آن را به‌راحتی دفع کرد. این پدیده یبوست نام دارد. روغن زیتون گزینه‌ای مناسب برای دفع راحت‌تر مدفوع و بهبود یبوست است. چربی‌های موجود در روغن زیتون موجب روان‌شدن روده شده و به عبور راحت‌تر مدفوع کمک می‌کنند. همچنین روغن زیتون موجب می‌شود تا مدفوع آب بیشتری را نگه دارد و نرم‌تر شود. مصرف روغن زیتون با معدهٔ خالی در صبح‌ها می‌تواند به بهبود یبوست بسیاری از افراد کمک بکند. البته نباید بیشتر از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با معدهٔ خالی مصرف کنید؛ زیرا ممکن است این امر باعث اسهال و گرفتگی‌های شکمی بشود.معمولا یبوست کودکان نوپا و کودکان بزرگ‌تر با مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند آلو بخارا، زردآلو و غلات، کامل بهبود می‌یابد. اگر تغییرات تغذیه‌ای نتوانست به درمان یبوست کودکان کمک بکند، باید برای درمان تکمیلی، آنها را نزد پزشک ببرید.

تاثیر مثبت روغن زیتون بر دیگر بیماری ها

خواص روغن زیتون تنها به درمان یبوست خلاصه نمی‌شود؛ بلکه خواص بسیاری برای سلامتی دارد. روغن زیتون بخش جدانشدنی تغذیهٔ مردم نواحی مدیترانه است. این روغن می‌تواند خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش بدهد و موجب عمر طولانی‌تر افراد شود. روغن زیتون محتوی ترکیبات فنولی است که خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. روغن زیتون می‌تواند خطر بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، دیابت، بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و التهاب مفصل را کاهش دهد.

ویتامین‌ E می‌تواند از تولید رادیکال های آزاد جلوگیری کند و در تقویت سیستم ایمنی و کمک به فعالیت‌های بدن مؤثر است. بااینکه انواع مختلفی از روغن زیتون در فروشگاه‌ها وجود دارد؛ بهترین نوع روغن زیتون برای سلامتی، روغن زیتون فوق‌بکر است. وجود برچسب فوق‌بکر روی بسته‌بندی روغن زیتون نشان می‌دهد که برای استخراج روغن زیتون، تنها به میوه زیتون فشار وارد شده و فرایند شیمیایی‌ای صورت نگرفته است. در تولید سایر شکل‌های روغن زیتون، ممکن است از مواد شیمیایی یا فرایندهایی استفاده شده باشد که موجب ازبین‌رفتن برخی ترکیبات مفید موجود در روغن زیتون می‌شوند. 

سایر روغن‌ها با خاصیت درمان یبوست

استفاده از روغن‌ها برای درمان یبوست چیز تازه‌ای نیست. سال‌هاست که از روغن کرچک برای درمان یبوست استفاده می‌شود. البته شیوهٔ تاثیرگذاری این روغن با تأثیرات ملایم روغن زیتون متفاوت است. روغن کرچک روی عضلات روده تأثیر می‌گذارد و موجب انقباض و حرکت آنها می‌شود. این امر به حرکت راحت‌تر مدفوع در روده کمک می‌کند. روغن کرچک موجب انقباضات رحم می‌شود. به همین دلیل گاهی اوقات افراد از آن برای تولد نوزادشان که در زمان مقرر متولد نشده، استفاده می‌کنند. زنان باردار نباید بدون مشورت با پزشک از روغن کرچک برای درمان یبوست استفاده کنند. روغن معدنی و روغن تخم کتان نیز به همان شیوهٔ روغن زیتون به کاهش یبوست و نرمی مدفوع کمک می‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: روغن زیتون، خواص روغن زیتون، خرید روغن زیتون، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

علاوه بر وجود آب، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن، برای پوست های حساس مناسب بوده و باعث طراوت و شفافیت آن می شود. به جای خریدن ماسک های مختلف و گران قیمت که دارای افزودنی های زیادی هم هستند، می توانید با مواد موجود در آشپزخانه ی خود یک ماسک خیار ساده را تهیه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید کافی است به خرید خیار اقدام کنید. مشکلات پوستی مانند: جوش، جای جوش، لک های صورت، خشکی پوست صورت و مواردی مشابه آن، مشکلاتی هستند که بسیاری از خانم ها و حتی آقایان را درگیر کرده است و اکثرا دنبال راه حل های پیچیده هستند، در حالی که دو ماده ی همیشه در دسترس مانند خیار و گلاب  می تواند تا حدود زیادی این مشکلات را بر طرف کند. به علت وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های موجود در خیار و گلاب که مورد نیاز سلول های بدن است، باعث می شود که پوستی سالم و شفاف داشته باشیم، کافی است که از خواص خیار آگاه باشیم. 

ماسک خیار و خاصیت درمانی آن

جوش یک برآمدگی پر از چربی و گاهی اوقات عفونت است و از هر جای صورت ممکن است بیرون بزند که این مسئله در زیبایی پوست بسیار تاثیر گذار است و ظاهر را نا مناسب می کند، برخی از این جوش ها بزرگ و برخی ریز هستند که سراسر صورت را در بر می گیرند. ماسک خیار می تواند خواص زیادی برای درمان این نوع جوش ها داشته باشد. برای استفاده از هر ماسکی، ابتدا آن را تست کنید، به این صورت که مقداری از ماسک تهیه شده را روی ساعد خود بمالید و زمان بدهید، اگر بعد از گذشت چند دقیقه مشکلی پیش نیامد، مانند: التهاب، خارش، سوزش، قرمزی و ...، شما هیچ حساسیتی به این ماسک ندارید و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

درمان برای جوش

این ماسک مناسب پوست های مستعد آکنه است و با مخلوط دو ماده ی خیار و بلغور جو دو سر می توانید تا حدودی چربی پوست خود را کنترل کنید. بلغور جو دو سر خاصیت لایه برداری دارد و سلول های مرده پوست و چربی های اضافی را از بین می برد. خیار هم باعث آب رسانی آن شده و شادابی و طراوت پوست را به همراه دارد. این ماسک خاصیت ضد عفونی کننده هم دارد و علاوه بر پاکسازی، پوست صورت را هم مرطوب نگه می دارد.

 

مواد لازم : 

نصف خیار تازه 

یک قاشق غذا خوری پود بلغور جو دو سر 

یک قاشق غذاخوری عسل 

خیار را رنده ریز می کنیم و یا در غذا ساز آن را به صورت پوره در می آوریم و با پودر بلغور جو دو سر و عسل کاملا مخلوط می کنیم. این ماسک را روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه که ماسک خشک شد ابتدا صورت خود را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

 



:: برچسب‌ها: خواص خیار، خیار، خرید خیار، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 تولید انواع محصولات خشکباری ما در سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن بوده است.سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن انواع خشکبار صادر و حدود ۸۰۰ هزار تن آن در کشور مصرف می‌شود که میزان سرانه مصرف خشکبار در ایران به ۱۰ کیلوگرم می‌رسد که حدود چهار برابر بیش از متوسط سرانه مصرف خشکبار در جهان است. اما اگر خرما را نیز با سرانه مصرف ۱۲ کیلوگرمی‌اش در گروه این محصولات به حساب بیاوریم، میزان مصرف سرانه محصولات خشکباری در ایران به ۲۲ کیلوگرم می‌رسد. 

تاریخچه کشت و سطح زیر کشت بادام زمینی در ایران

 این گیاه اولین بار در سال 1389 شمسی توسط شخصی به نام ابراهیم پورداوود از اروپا وارد ایران شده و در ناحیه آتشگاه از توابع شهرستان رشت کشت گردید. پس از آن کشت چای به برخی دیگر از مناطق استان گیلان گسترش یافت. هم اکنون کشت بادام زمینی در اراضی اطراف سفیدرود شامل شهرستانهای آستانه اشرفیه، لشت نشاء، آبکنار، انزلی، حوزه تالش و صومعه سرا بوده و بطور محدودی نیز در اطراف گرگان، دزفول و جیرفت کاشته می شود. در سال 1361، سطح زیر کشت بادام زمینی حدود 2000 هکتار با میانگین حدود 1 تن دانه بود. هم اکنون سطح زیر کشت بادام زمینی در استان گیلان، 2584 هکتار بوده و میزان تولید نیز 8/8691 تن می باشد. بیشترین سطح زیر کشت و مقدار تولید مربوط به شهرستان آستانه اشرفیه می باشد. 

بادام زمینی آستانه اشرفیه مرغوب‌ترین نوع بادام است

 یکی از بادام کاران آستانه اشرفیه که فرآوری و فروش بادام  را نیز انجام می‌دهد درباره نوع و کیفیت بادام زمینی می‌گوید: بادام زمینی آستانه که از اواخر فروردین و در ریگزارهای مرطوب کاشته می‌شود مرغوب‌ترین نوع بادام زمینی است که بسته به مرغوبیت زمین و نوع بذر، از هر بوته بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ گرم بادام به دست آمده و بعد از آن بادام زمینی دشت مغان از کیفیت خوبی برخوردار است.مرغوبیت زمین و بذر دو عامل مهم در به دست آمدن بادام زمینی مرغوب است. زمین‌های آبرفتی و بذرهایی که در آفتاب خشک شده باشند بهترین نوع زمین و بذر محسوب می‌شوند که باعث تولید بیشتر بادام زمینی شده و محصول مرغوبتری از این زمین‌ها به دست می‌آید. قاچاق بادام زمینی و واردات این محصول به صورت غیرمجاز، بادام آستانه را در شرایط نامطلوبی قرار داده بود، خوشبختانه اخیراً از ورود کامیون‌های حامل بادام زمینی بدون بارنامه در شهرستان ممانعت به عمل می‌آید و بادام‌های دیگر مناطق در بادام خشک کنی‌های آستانه به نام بادام آستانه وارد بازار نمی‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: بادام، خرید بادام، فروش بادام، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آقای شریفی

ماهی یکی از منابع با اهمیت برای انسان‌ها است به ویژه یک منبع خوراکی می باشد. ماهیگیران عمده یا افرادی که تنها برای گذران زندگی ماهی می‌گیرند این جانور را از فضای وحش صید می‌کنند (نگاه کنید به ماهی‌گیری یا پرورش ماهی) یا از استخرها یا قفس‌هایی که در اقیانوس کار گذاشته‌اند (نگاه کنید به آبزی‌پروری) ماهی بدست می‌آورند. همچنین برخی ماهی را برای فروش به عنوان حیوان خانگی صید می‌کنند و در آکواریوم‌ها به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این موارد یاد شده ماهی در میان برخی فرهنگ‌ها نقش ایزدی هم داشته و به عنوان نماد مذهبی یا هنری در کتاب‌ها و فیلم‌ها از آن یاد شده‌است. ما در این یادداشت قصد داریم شما را با انواع ماهی آشنا کنیم لطفا با ما همراه شوید. 

ماهی‌های شمال

ماهی آزاد: مرغوب‌ترین ماهی جهان به حساب می‌آید. دوكی شكل و كشیده است. فیله‌ماهی آزاد را به صورت دودی هم مصرف می‌كنند.

ماهی سفید: دوكی شكل و با گوشت سفید و لطیف است. البته جنس نر این ماهی روی سرش خال‌های درشت و سفید دارد، كشیده ‌تر است و گوشت بیشتری دارد. نوع دریایی‌اش هم، قطعا از نوع پرورشی مرغوب‌تراست. ماهی سفید را می توان سرخ كرده، كبابی، بخارپز یا به شکل دودی‌ مصرف كرد که بستگی به ذائقه و سلیقه افراد دارد.

اردك ماهی: گوشت لذیذی دارد؛ چه آن را سرخ یا كبابی کنید.

ماهی كفال: این ماهی دوكی شكل، گوشت سفید اما سفتی دارد و اصالتا روسی است. شمالی‌ها اغلب نوع "دودی" و "شور" آن را مصرف می‌كنند. سرخ شده و كبابی كفال را هم با نارنج و لیمو میل می‌كنند.

آشنایی با ماهی سفید

دارای پنج سری باله شامل دو باله سینه‌ای، دو باله شکمی، یک باله پشتی، یک باله مخرجی و یک باله دمی هموسرک می‌باشد باله پشتی دارای سه شعاع سخت و ۹ شعاع نرم ولی باله مخرجی دارای سه شعاع سخت و ۱۰ شعاع نرم می‌باشند.

دارای دندان حلقی یک ردیفی ۵-۶، گاهی ۵-۵ یا ۶-۶، ارتفاع بدن کمتر از طول سر یا برابر آن و طول باله مخرجی بزرگتر از ارتفاع آن است. اندازه بیشینه طول این ماهی ۷۱ سانتیمتر با وزن ۴ کیلوگرم، میانگین طول ۴۵ سانتیمتر و میانگین وزن ۱۱۰۰ گرم می‌باشد. این ماهی در دوطرف بدن دارای خط جانبی بوده که از سر پوش آبششی تا انتهای ساقه دمی کشیده شده است. کمان آبششی واجد ۱۲-۸ عدد خار آبششی می‌باشد طول عمر این ماهی در دریای خزر ۱۰-۹ سال است.

بوم‌شناسی مناطق زیستی و پراکنش ماهی سفید در دریای خزر عمده پراکنش ماهی سفید در دریای خزر مربوط به مناطق جنوبی و جنوب غربی این دریا بوده و از رودخانه اترک واقع در منطقه قفقاز (ساحل غربی خزر میانی) تا سواحل جنوب ترکمنستان ماهی سفید بعنوان یک ماهی اقتصادی ارزشمند توسط صیادان صید می‌گردد.

 



:: برچسب‌ها: انواع ماهی , فیله ماهی , فروشگاه اینترنتی توشه بر , ماهی , خرید ماهی ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()