روغن حیوانی
نوشته شده توسط : آقای شریفی

روغن از مایعات است و با آب ترکیب نمی شود. روغن از حیوانات یا گیاهان گرفته می شود. در گذشته از روغن حیوانی استفاده می شده است؛ اما به دلیل کلسترول بالا، شرکت ها روغن های سالم تری تولید کردند که بیماری های مرتبط با روغن را کاهش دهند. با بررسی میزان کلسترول و سایر موارد مضر، روغن‌حیوانی تولید و به بازار عرضه شد. علاوه بر پخت و پز، می تواند خواص زیادی به غذا اضافه نماید. در سراسر دنیا، بیشتر از روغن گیاهانی بهره می برند که زیاد کشت می شود. در ایران نیز به همین دلیل از روغن های آفتابگردان بیشتر استفاده می شود. انواع مختلف روغن وجود دارد. روغن‌حیوانی بر اساس میزان حرارتی که می تواند متحمل شود، برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه روغن حیوانی

برای خرید روغن حیوانی باید به کجا و چگونه مراجعه کرد؟ برای یافتن روغن حیوانی ارگانیک و ارگانیک با توشه بر همراه باشید. روغن حیوانی گاوی از شیر گاو تهیه شده و درصد چربی آن بسیار کمتر از روغن گوسفندی است. به دلیل رنگ زرد تیره ای که دارد به آن روغن زرد نیز گفته می شود. عطر و بوی آن کمتر از روغن گوسفندی است و هضم آن برای افراد راحت تر است.باید دقت نمایید که در تولید و تهیه هر نوع از روغن حیوانی از روغن دنبه استفاده نشده باشد زیرا این روغن علاوه بر مضرات فراوانی که دارد باعث کاهش کیفیت و مرغوبیت روغن حیوانی می شود.

مصرف روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را می توان مانند تمام روغن های برای پخت و پز غذا استفاده نمود ضمن اینکه می توان آن را مانند کره هنگام سرو برنج یا هر غذای دیگر روغن آن ریخت تا غذا چرب تر شود و استفاده نمود , همچنین می توان از روغن حیوانی به دلیل تحمل دمای بالا برای سرخ کردن استفاده نمود , عده  ای نیز از روغن حیوانی بجای کره در صبحانه در کره مربا یا کره عسل استفاده می نمایند که به عنوان یک صبحانه مقوی و خوش مزه می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای روغن حیوانی

باید به این نکته در خرید روغن حیوانی توجه نمود که روغن اصل را انتخاب کنیم و باید بدانید که روغن حیوانی اصل دارای چه مزایایی است.

نقطه دود بالاتری دارد ( در حدود ۲۵۰ درجه سانتیگراد یا ۴۸۲ درجه فارنهایت)

همیشه استفاده از روغن حیوانی گاوی را برای پخت و پز و سرخ کردن به دیگر انواع روغن ها ارجحیت دهید، چرا که به دلیل بالا بودن نقطه دود، رادیکالهای آزاد آن به راحتی تجزیه نمی‌شوند.

فاسد نمی‌شود و به فریزر نیاز ندارد

بسیاری از انواع روغن‌های حیوانی از جمله روغن حیوانی، برای نگهداری نیازی به سرمای زیاد ندارند بلکه کافیست در محلی خشک و تاریک نگهداری شوند. حتی بعضی از انواع روغنهای حیوانی بیشتر از صد سال قابلیت ماندگاری دارند.

 





:: برچسب‌ها: روغن حیوانی، خرید روغن حیوانی، خواص روغن حیوانی، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: