مصارف درمانی گردو
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 مصرف مداوم گردو در رژیم غذایی به پایین آوردن کلسترول کلی و همچنین کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون کمک می کند. 

 گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین های پرفایده بسیاری در خود دارد، 

گردو دشمن پیری و التهاب 

 مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب اشباع مونو و اسیدهای چرب امگا3 می باشد، به پیشگیری از بیماری قلبی کرونری و سکته کمک می کنند به علاوه ترکیبات موجود در گردو اثرات بالقوه ای برعلیه سرطان، پیری، التهاب و بیماری های نورولوژیکی دارند. 

 زینک نیز در بسیاری آنزیم هایی که رشد بدن، تولید اسپرم، هضم و گوارش و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کنند یک فاکتور همراه به شمار می رود.

احتیاط در مصرف

آلرژی به گردو نوعی واکنش حساسیت زا به موادغذایی است که در آن از این ماده استفاده می شود. به دلیل حساس شدن سیستم ایمنی بدن توسط مواد حساسیت زای موجود در گردو است که علائم جسمی مثل دل درد، استفراغ، تورم لب ها و گلو که موجب دشواری تنفس و احتقان قفسه سینه می شود، پدید می آید. درنتیجه، توصیه می شود برای افرادیکه آلرژی به گردو تشخیص داده شده است، از مصرف هر نوع از آن در موادغذایی خودداری شود.

کبد خود را با گردو پاکسازی کنید!

گردو منبعی از  اسید آمینه ال آرژنین می­باشد که به پاکسازی کبد شما کمک فراوانی می کند و ضمنا منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا ۳ است که برای پروسه‌ی سم زدایی طبیعی کبد سودمند است. پلی فنول‌های گردو، از آسیب کبد که ناشی از تتراکلراید کربن و دی – گلاکتوزامین است پیشگیری می‌کنند. ویتامین E موجود در مغزهایی چون گردو، علائم بیماری‌های کبد ناشی از چاقی را کاهش می‌دهند. 

سلامت استخوان های خود را با خوردن گردو تضمین کنید!

گردو سرشار از امگا 3 می باشد که این امر فوائد فراوانی برای سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان به همراه خواهد داشت و همچنین ریسک شکستگی استخوان را کاهش می دهد ضمناً امگا ۳‌های مشتق شده از گیاهان (مانند بذر کتان و گردو)، حامی سلامت استخوان هستند.

 کاهش وزن با مصرف منظم گردو

گردو با وجود چربی زیادی که دارد می‌تواند در کاهش وزن‌تان مفید واقع شود. افزودن مقدار مناسبی از گردو و سایر مغزها به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا به مرور به وزن ایده‌آل‌تان برسید. چربی موجود در گردو، امگا۶ سالم و امگا ۹ نیز هست که بدن‌تان برای عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. مقدار زیاد اسید آلفا لینولنیک ضد التهابی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. ضمنا فیبر و پروتئین گردو، احساس سیری بیشتری به شما داده و مانع پرخوری‌تان می‌شود. 

درمان دیابت

بسیار توصیه می شود که در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید به صورت منظم مغز گردو بخورید! اول از همه، گردو می‌تواند عملکرد اندوتلیال یا لایه‌ی درون رگی را بهبود داده و ریسک بزرگ شدن قلب را کاهش بدهد. همچنین پروتئین و فیبر گردو به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید، در نتیجه کنترل وزن بهتری داشته باشید. چاقی می تواند مشکلات مرتبط با دیابت را تشدید کند. 

نتیجه گیری

با مصرف مرتب و برنامه ریزی شده گردو می توانید از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری پیشگیری کرد.

ضمناً اگر حساسیت خاصی به گرد و یا امثال آن دارید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 





:: برچسب‌ها: مفز گردو، خرید مغز گردو، فروشگاه اینترنتی توشه بر، خواص مغز گردو، کبد ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: