روغن ذرت چیست؟
نوشته شده توسط : آقای شریفی

روغن مایع ذرت از جوانه گیاه ذرت که یکی از پر کشت‌ترین و مطمئن‌ترین محصولات کشاورزی است، گرفته‌می‌شود. به‌دلیل فراوانی ذرت، این روغن، یکی از ارزان‌ترین روغن‌ گیاهی و درنتیجه یکی از رایج‌ترین‌هاست. روغن ذرت را می‌توان با فرآیند پرس مارپیچی، تصفیه و تقطیر گرفت. در گذشته از روغن حیوانی استفاده می شده است؛ اما به دلیل کلسترول بالا، شرکت ها روغن های سالم تری تولید کردند که بیماری های مرتبط با روغن را کاهش دهند. با بررسی میزان کلسترول و سایر موارد مضر، روغن‌مایع‌ ذرت‌‌‌ تولید و به بازار عرضه شد. علاوه بر پخت و پز، می تواند خواص زیادی به غذا اضافه نماید. در سراسر دنیا، بیشتر از روغن گیاهانی بهره می برند که زیاد کشت می شود. در ایران نیز به همین دلیل از روغن های آفتابگردان و کلزا بیشتر استفاده می شود. انواع مختلف روغن وجود دارد. روغن‌مایع‌ ذرت‌‌‌ بر اساس میزان حرارتی که می توانند متحمل شوند، برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد، می توانند مورد استفاده باشند.

اگرچه این روش، روغنی را تولیدمی‌کند که نقطه دود بالایی دارد که آن را به روغنی عالی برای آشپزی تبدیل‌می‌کند، اما خیلی از ترکیبات مفید را از آن می‌گیرد که در این‌صورت، فواید سلامتی آن کم‌می‌شود. گفته‌می‌شود حتی نوع تصفیه‌نشده روغن ذرت، چربی و کالری بالایی داشته و نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن بادام، سلامتی کمتری دارد. اگر می‌خواهید از فواید روغن ذرت، بهره‌مند شوید، به‌دنبال انواعی باشید که با سرما پرس‌شده و نام ارگانیک یا تصفیه‌نشده دارند. این نوع روغن ذرت، نقطه دود پایین‌تری دارد اما حاوی چربی‌های تک‌غیراشباع و چندغیراشباع است که برای سلامتی مفیدند. 

فواید و استفاده‌های روغن ذرت

مردم در درجه اول، از روغن ذرت برای آشپزی استفاده‌می‌کنند و این به خاطر طعم تقریبا خنثی و قیمت پایین این روغن درمقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی است. به‌هرحال، برخی افراد، از روغن ذرت ارگانیک برای کاربردهای دارویی و موضعی و حتی برای ماساژ نیز استفاده‌می‌کنند. کارایی این روغن برای سلامتی، به منبع و روش فرآوری روغن بستگی‌دارد. روغن ذرت تصفیه‌نشده و ارگانیک، فوایدی دارد که در پایین آمده‌است.

 





:: برچسب‌ها: روغن ذرت ارگانیک، روغن مایع ذرت، روغن حیوانی، انواع روغن، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: