ماست ساده
نوشته شده توسط : آقای شریفی

ماست ساده، ماستی است که همیشه از آن استفاده می کنیم و کاملا به طعم ترش و تند ملایمش آشنا هستیم، در این نوع ماست از هیچ قند وطعم دهنده ای برای تغییر طعم آن استفاده نشده، غلظت ماست ساده معمولی است و برای تهیه بسیاری از غذاها و چاشنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. طرفداران ماست، همیشه این نوع ماست را دوست دارند و از طعم آن لذت می برند.خرید این نوع ماست در بسیاری از فروشگاه محصولات ارگانیک میتواند صورت گیرد چون یکی از خوشمزه و پر طرفدارترین ماست است. 

ماست میوه ای

همان طور که از اسمش پیداست، ترکیبی از چند میوه و یا همان سالاد میوه را اگر باماست ساده مخلوط کنیم، ماست میوه ای به دست می آید.برای تهیه این ماست حتما باید از میوه های تازه استفاده کرد. این نوع ماست در میان طعم های مختلف یکی از پر طرفدارترین هاست. اما به دلیل قند و کالری بیشتر نسبت به ماست معمولی برای کسانی که رژیم غذایی دارند و یا از خوردن غذاهای پرکالری پرهیز می کنند، مناسب نیست. 

ماست کاستارد یا سوئیسی

غلظت این ماست نسبت به ماست های ساده بیشتر و نزدیک به غلظت فرنی است، برای افزایش غلظت و بادوام کردن این خوراکی خوشمزه از ژلاتین و یا آگار استفاده می کنند. از این ماست هم می توان ماست میوه ای تهیه کرد، اگرچه ساده میل کردن آن هم خالی از لطف نیست زیرا از ماست های معمولی خامه ای تر و خوش خوراک تر است.

ماست یونانی

این ماست شباهت زیادی به همان ماست چکیده ی خودمان دارد، در این ماست تولید کنندگان بیشتر آب و رطوبت ماست را می گیرند، در نتیجه بافت ماست غلیظ و نرم می شود. طعم این ماست نسبت به ماست های معمولی خامه ای تر است و سرشیر بیشتری را دارد، در انواع غذاهای بین المللی هم مورد استفاده قرار می گیرد. 

ماست کم چرب

ماست کم چرب یکی از پر طرفدارترین در میان انواع ماست هاست، برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است. این ماست از شیرهای کم چرب تهیه می شود و حدود 3 الی 4 درصد چربی کمتری نسبت به ماست های معمولی دارد. 

اهمیت خوردن ماست

در سراسر دنیا ماست با شیوه های مختلفی سرو می شود، از میوه های تازه و خشک شده، خیار، مغزها و آجیل ها، نارگیل رنده شده، تخم کتان گرفته تا سبزی های معطری همچون نعنا، پونه، شوید و کاکوتی، که ما ایرانی ها در فرهنگمان بیشتر از این سبزی ها استفاده می کنیم.این نکته بسیار حائز اهمیت است که ما این خوراکی خوشمزه با ارزش غذایی بالا را در وعده های غذایی خود بگنجانیم، زیرا فواید آن بسیار زیاد است و هر انسانی به ویتامین های موجود در ماست نیاز دارد.

 





:: برچسب‌ها: خرید ماست، خواص ماست، فروشگاه اینترنتی توشه بر، جنین ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: