غذا خوردن برای زندگی
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 

غذا خوردن برای زندگی

از دست دادن 20 پوند وزن یک دستاورد بزرگ است و دکتر جوئل فرمن درصدد کمک به شما است تا این کار را توسط کتاب بخور تا زندگی کنی، انجام دهید. این رژیم فقط در مورد از دست دادن وزن بدون احساس گرسنگی یا بی‌ حالی است. همچنین این رژیم در مورد بهبود فشار خون و کلسترول شما است. این برنامه‌ی 6 هفته‌ ای نشان می‌دهد که اگر شما غذاهایی بخورید که سرشار از مواد مغذی بوده و کالری پایینی دارد، می‌توانید بیشتر بخورید و برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری داشته باشید. فرمن به این برنامه، رژیم مغذی می‌گوید. 

در این برنامه، شما مصرف کربوهیدرات‌ها (نان، ماکارونی)، شکر و روغن را کاهش می‌دهید. همچنین باید گوشت و لبنیات را برای 6 هفته کنار بگذارید و بیشتر میوه، سبزی‌ها، لوبیا و دیگر حبوبات و غلات سبوس‌دار را میل کنید. 

چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نمی‌توانید بخورید

در مقادیر نامحدود، شما می‌توانید اقلام زیر را بخورید:

سبزی‌های خام

سبزی‌های سبز بخارپز یا پخته شده، بادمجان، قارچ، فلفل، پیاز، گوجه‌فرنگی، هویج، گل‌کلم و غیره

لوبیا و دیگر حبوبات. فرمن خوردن روزانه یک فنجان از حبوبات را برای بهره‌مندی کامل از فیبر و نشاسته‌ی پایدار توصیه می‌کند که به سیر ماندن شما کمک کرده و بدون هضم شدن از روده‌ی شما عبور می‌کند.

حداقل چهار میوه‌ی تازه در هر روز، اما نه آب‌میوه. شما می‌توانید میوه‌ی یخ‌زده بخورید اما میوه‌ی کنسرو شده نخورید. همچنین می‌توانید از میوه‌های خشک شده با صرفه‌جویی استفاده کنید.

در مقادیر محدود، می‌توانید اقلام زیر را میل کنید:

1فنجان در روز سبزی‌های نشاسته دار پخته شده یا غلات کامل (کدو، ذرت، سیب‌زمینی، برنج، نان، غلات)

ا اونس در هر روز از مغزها و دانه‌های خام

2اونس در هر روز از آووکادو (5/1 از یک آووکادوی متوسط برابر با 1 اونس است)

2قاشق غذاخوری در هر روز از میوه‌های خشک

1قاشق غذاخوری در هر روز از بذر کتان

اقلام ممنوع:

محصولات لبنی

محصولات حیوانی

میان وعده‌های بین غذاها

آب‌ میوه

روغن‌ها

غذاهای فراوری شده

سطح تلاش: متوسط تا سخت 

محدودیت‌ها: این رژیم بسیار محدودکننده است. شما باید در بیشتر وعده‌های غذایی مقادیر بسیار زیادی از سبزیجات را همراه با مقداری میوه، مقداری حبوبات و مقدار محدودی نشاسته را در یک وعده‌ی غذایی میل کنید. شما نباید به هیچ وجه گوشت، لبنیات، شکر یا روغن را در 6 هفته‌ی ابتدایی این برنامه میل کنید. پس از تکمیل 6 هفته‌ی آغازین، می‌توانید لبنیات بدون چربی، گوشت، ماهی، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و روغن زیتون را در مقادیر بسیار کم وارد برنامه‌ی غذایی خود کنید. اگر محصولات حیوانی را به رژیم خود اضافه نکردید، به ویتامین‌های مکمل B12, D و به طور بالقوه یک مکمل اسید چرب امگا 3 نیاز خواهید داشت. 

اگر شما به دنبال یک انتقال تدریجی به خوردن مغذی هستید، کتاب دیگر دکتر فرمن به نام غذا بخورید تا سالم بمانید، گزینه‌ی بهتری است. 

پخت‌وپز و خرید: شما میزان خوبی از زمان را برای آماده‌سازی و پختن گیاهان با انجام اموری مانند شستن، خرد کردن، بخارپز کردن یا سرخ کردن صرف می‌کنید و نیاز به انجام کارهای زیادی برای مهیا نمودن دو پوند سبزیجاتی که باید هر روز بخورد، دارید. 

مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: خیر 

در جلسات حضوری: خیر 

ورزش: دکتر فرمن انجام تمرینات ورزشی منظم را تشویق می‌کند اما پیشنهاد خاصی را ارائه نمی‌دهد. 

آیا محدودیت یا اولویت‌هایی برای رژیم غذایی مجاز است؟

این رژیم یک برنامه‌ی غذایی گیاه‌خواری، کم‌نمک و فاقد گلوتن (اگر شما از غلات حاوی گلوتن اجتناب می‌کنید) است. پس از 6 هفته‌ی ابتدایی، زمانی که از شدت برخی از محدودیت‌ها کاسته شد، شما می‌توانید محصولات حیوانی را در مقادیر محدود به برنامه‌ی خود اضافه کنید. 

نکات دیگری که باید بدانید

هزینه: شما به طور تقریبی همان مقدار مواد غذایی را صرف می‌کنید زیرا هرچقدر بودجه‌ی خرید سبزی و میوه‌ی شما افزایش می‌یابد، هیچ هزینه‌ای را برای گوشت یا لبنیات خرج نمی‌کنید. همچنین این فرصت را دارید که اقلام موجود در سایت فرمن را خریداری نمایید، از جمله یک بسته‌ی شروع طلایی که شامل یکی از کتاب‌های دکتر فرمن و تخفیف روی محصولات او است. 

پشتیبانی: شما می‌توانید با تکیه بر خودتان این رژیم را انجام دهید اما در وب‌سایت فرمن کمک بیشتری وجود دارد. همچنین می‌توانید برنامه‌های مختلف عضویت را خریداری کنید که امکان دسترسی به طیفی از ابزارهای کاهش وزن، دستورالعمل‌ها و فروم های بحث اعضا را فراهم می‌کند.

 





:: برچسب‌ها: میوه ارگانیک، میوه تازه، فروشگاه اینترنتی توشه بر، فروشگاه محصولات ارگانیک، لبنیات ارگانیک، لبنیات، گوجه فرنگی، هویج تازه، گوشت ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: