مصرف سوپ های سالم و مواد غذایی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : آقای شریفی

 در دوران بارداری برای کمک به رشد و نمو جنین، دریافت ویتامین ها و موادمعدنی ضروری اهمیت دارد. سوپ ها می توانند بدون کالری و چربی اضافی، سالم و حاوی موادمغذی مهمی باشند. همچنین برای دریافت فواید سلامتی بیشتر، سوپ های محتوی سبزیجات، گوشت های بدون چربی و حبوبات را انتخاب کنید.

میوه خشک شده

کشمش، آلو سیاه و زردآلو به صورت خشک شده میزان بالایی آهن دارند و می تواند میان وعده ی مناسبی برای کودکان سه ساله باشد. همچنین نصف فنجان کشمش ۱.۵ میلی گرم آهن برای بدن فراهم می کند. همین میزان از زردآلو خشک شده حاوی ۱.۸ میلی گرم آهن است. آلو سیاه خشک شده نیز ۰.۸ میلی گرم آهن در هر نصف فنجان دارد.

 

مغزهای آجیل و دانه ها

مغزهای آجیل و دانه ها میان وعده های خوبی برای کودکان نوپا به حساب می آیند و میزان بالایی آهن دارند. بادام هندی غنی از آهن بوده و نصف فنجان از آهن حاوی ۵ میلی گرم آهن است. پسته نیز ۲.۵ میلی گرم آهن، دانه های آفتابگردان ۳.۲ میلی گرم آهن و دانه های کدوتنبل ۱۰ میلی گرم آهن در هر نصف فنجان دارند.

سوپ مینسترون

سوپ مینسترون معمولا حاوی هویج، سیب زمینی، کلم، پیاز، سیر، لوبیا سفید، نخود و پاستا بوده که سرشار از تیامین یا ویتامین B1 است. تیامین یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری می باشد زیرا به تنظیم سیستم عصبی و افزایش سطوح انرژی کمک می کند. هویج همچنین حاوی بتاکاروتن و ویتامین A بوده که در کمک به رشد استخوان ها و دندان ها مفید است. کلم نیز منبع خوبی از ویتامین B6 برای تولید سلول های قرمز خون به حساب می آید. این سوپ سرشار از آنتی اکسیدان از بافت ها در برابر آسیب محافظت می کند و در تقویت سیستم ایمنی موثر است.

سوپ سبزیجات

سوپ سنتی سبزیجات می تواند سوپ سالمی برای مصرف در دوران بارداری باشد. برخی از سبزیجات برای مادر و کودک بسیار مفید است. اضافه کردن اسفناج می تواند به سالم بودن این نوع سوپ کمک کند. اسفناج سرشار از موادمغذی مهمی از جمله ویتامین E و کلسیم است. فلفل دلمه ای نیز میزان بالایی ویتامین C دارد که این آنتی اکسیدان به جذب آهن و افزایش توان سیستم ایمنی کمک می کند. بروکلی نیز حاوی اسیدفولیک بوده که در کمک به حمایت از جفت و جلوگیری از نقایص زمان تولد موثر است.

 




:: برچسب‌ها: سبزیجات تازه , سبزیجات ارگانیک , مغز های آجیل , آجیل تازه , سوپ , سوپ نیمه آماده , ویتامین B6 , فروشگاه اینترنتی توشه بر , فروشگاه محصولات ارگانیک , میوه های ارگانیک , میوه تازه ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: