فواید سلامتی مصرف کلم کیل، اسفناج و سبزی قاصدک
نوشته شده توسط : آقای شریفی

سبزیجات برگ سبز تیره از جمله کلم کیل، اسفناج و سبزی های قاصدک بهتر است در رژیم غذایی به طور منظم مصرف شوند. توصیه ی وزارت کشاورزی امریکا به مصرف یک فنجان و نیم تا دو فنجان از این سبزیجات در هفته است. تفاوت کمی در محتوای موادمغذی کلم کیل، سبزی قاصدک و اسفناج وجود دارد، اما هر سه دارای ارزش غذایی بالایی می باشند و همچنین افزودن آنها به رژیم غذایی انتخابی هوشمندانه و مناسب است.

 

ویتامین K

کلم کیل، اسفناج و سبزی قاصدک منابعی عالی از ویتامین K محسوب می شوند. بدن ویتامین K را برای فعال سازی تعدادی از پروتئین ها از جمله پروتئین های مورد نیاز برای رشد استخوان، سلول های قلب و ریه استفاده می کند. ویتامین K همچنین برای انعقاد خون مورد نیاز بوده و سطوح سالم این ویتامین اطمینانی برای پیشگیری از خونریزی شدید است. مصرف دو فنجان از اسفناج خام، کلم کیل یا سبزی های قاصدک نیاز روزانه بدن به ویتامین K را تامین خواهد کرد.

 

مس

کلم کیل، اسفناج و سبزی قاصدک حاوی ماده معدنی مس بوده که برای متابولیسم مهم است. مس همچنین آنزیمی به نام سیتوکروم سی اکسیداز را فعال می کند که به سلول ها اجازه ی تبدیل موادمغذی به انرژی قابل مصرف را می دهد. این ماده معدنی با حمایت از تکامل کلاژنی (فرآیندی مهم در سلامت استخوان ها و عروق خونی) نقش موثری در سلامت بافت ها دارد. میزان مورد نیاز مس برای بدن روزانه ۰.۹ میلی گرم است. مصرف دو فنجان از کلم کیل خام حاوی ۲ میلی گرم مس بوده، در حالیکه همین میزان از اسفناج خام و سبزی های قاصدک به ترتیب حاوی ۰.۱ و ۰.۲ میلی گرم از این ماده معدنی است.

 

ویتامین A

افزودن ۲ فنجان از سبزی های قاصدک خام، اسفناج و کلم کیل همراه با پنیر به رژیم غذایی به دریافت میزان توصیه شده روزانه ویتامین A به بدن کمک می کند. این ویتامین در حفظ عملکرد سالم سلول های پوست کاربرد دارد، به طوریکه باعث تشکیل سدی محکم در برابر عفونت ها می شود. ویتامین A همچنین در کمک به عملکرد درست چشم ها و ساخت سلول های خون برای حمل اکسیژن به بافت ها موثر است.

 




:: برچسب‌ها: سبزیجات، سبزیجات ارگانیک، رژیم غذایی، کلم، میوه، میوه تازه، اسفناج، پنیر، لبنیات ارگانیک، فروشگاه اینترنتی توشه بر، فروشگاه محصولات ارگانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: