فواید سوپ نخود
نوشته شده توسط : آقای شریفی

سوپ نخود به عنوان یک پیش غذای راحت یا غذایی ساده در یک روز سرد می تواند انتخاب مناسبی باشد. این سوپ را می توان با نخودفرنگی یا نخود خشک آماده کرد. سوپ نخود همچنین سرشار از موادمغذی از جمله کلسیم، پتاسیم و ویتامین A است. استفاده از این نوع سوپ در یک رژیم غذایی متعادل فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

 

سرشار از فیبر

یک فنجان از سوپ نخود فرنگی در حدود ۵ گرم فیبر غذایی دارد، به طوریکه براساس دانشگاه هاروارد، این ماده مغذی در بسیاری از موادغذایی با منشاء گیاهی یافت می شود. فیبرغذایی اثر ملینی داشته و خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد. فایده دیگر رژیم غذایی سرشار از فیبر بهبود قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است. براساس وزارت کشاورزی امریکا، افراد بهتر است روزانه ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر غذایی استفاده کنند.

 

کمک به کنترل وزن

چاقی خطر ابتلا به بیماری های مزمنی از جمله آرتریت و بیماری قلبی را افزایش می دهد. همچنین ممکن است مصرف سوپ نخود برای کمک به کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته مفید باشد. یک فنجان سوپ نخود رقیق حاوی ۱۸۰ کالری است. همچنین می توانید برای محدود کردن میزان کالری دریافتی خود، سوپ های کنسرو شده را به جای شیر کامل با آب رقیق کنید. از طرفی می توان برای افزایش حس سیری نیز از سبزیجاتی مانند هویج و کدو در سوپ ها استفاده کرد.

 

منبع موادمعدنی

سوپ نخود ۳۵ میلی گرم منیزیم در هر فنجان دارد، همچنین تامین کننده ی ۹ درصد از ارزش روزانه این ماده معدنی ضروری برای عملکرد درست ماهیچه ها و کنترل فشار خون است. نخودها به طور طبیعی غنی از پتاسیم بوده، این ماده معدنی در کمک به تنظیم فشارخون موثر است، همچنین یک فنجان سوپ نخود ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد و ۱۰ درصد ارزش روزانه ی این ماده معدنی را برای بدن فراهم می کند.

سایر اطلاعات

براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در ایالات متحده، یک رژیم غذایی سرشار از حبوبات از جمله لوبیاها، نخودها و عدس ها ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت کمک کند. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی با میزان بالایی از سدیم می تواند موجب افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی و سکته شود. بنابراین برای کاهش میزان سدیم موجود در سوپ های آماده از کنسرو سوپ کم سدیم استفاده کنید.

 




:: برچسب‌ها: سوپ، کلسیم، لاغری، سرطان، نخود فرنگی، کلم، نخود، حبوبات، فروشگاه اینترنتی توشه بر، فروشگاه محصولات ارگانیک، محصولات ارگانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: