میوه ها و سبزیجات حاوی اسیدفولیک
نوشته شده توسط : آقای شریفی

میوه ها و سبزیجات حاوی اسیدفولیک

اسیدفولیک یک مکمل ساخته دست بشر است، درحالیکه فولات به طور طبیعی در برخی از موادغذایی یافت می شود. فولات بخشی از ویتامین B کمپلکس بوده و دریافت آن برای بانوان باردار مهم است. فولات می تواند از نقایص لوله عصبی در زمان تولد جلوگیری کند. بیشتر افراد روزانه به ۴۰۰ میکروگرم فولات نیاز دارند، درحالیکه میزان مورد نیاز بانوان باردار ۶۰۰ میکروگرم است. بیشتر میوه ها و سبزیجات به دریافت این ویتامین در بدن کمک می کنند.

 

مرکبات

براساس پایگاه داده تغذیه وزارت کشاورزی امریکا، پرتغال ۳۱.۵ میکروگرم فولات در هر یک فنجان دارد. همچنین طبق اداره مکمل های غذایی ایالات متحده، یک عدد پرتقال کوچک ۸ درصد از ارزش روزانه را برای بدن فراهم می کند. گریپ فروت نیز در هر یک فنجان حاوی۲۱ میکروگرم فولات است.

 

سایر میوه ها

براساس پایگاه داده ملی تغذیه امریکا، یک عدد موز بزرگ ۳۷ میکروگرم فولات دارد. هلو نیز حاوی فولات بوده، به طوریکه هر یک عدد میوه بزرگ حاوی ۷ میکروگرم است.

 

نخودها و لوبیاها

نخود از بهترین منابع فولات به حساب می آیند. براساس گزارش پایگاه داده ملی تغذیه، مصرف یک فنجان نخودها ۹۴ میکروگرم فولات برای بدن فراهم می کنند. براساس دانشگاه ایالتی اوهایو، نصف فنجان عدس حاوی ۱۸۰ میکروگرم فولات بوده که ارزش روزانه آن برابر با ۴۵ درصد است.

 

سبزیجات سالاد

به جای کاهوی پیچ از کاهوی رومانی استفاده کنید. هر دو حاوی فولات می باشند، اما براساس پایگاه داده ملی تغذیه، کاهوی رومانی در هر یک فنجان ۶۴ میکروگرم فولات دارد. همچنین مصرف نصف فنجان خیار با پوست حاوی ۴ میکروگرم فولات است.

 

سایر سبزیجات

اسفناج، مارچوبه و بروکلی منبعی عالی از فولات می باشند. براaساس اداره مکمل های غذایی ایالات متحده، یک فنجان اسفناج ۶۰ میکروگرم فولات را برای بدن فراهم می کند که تامین کننده ۱۵ درصد از ارزش روزانه این ویتامین برای بدن می باشد. همچنین ۴ مارچوبه پخته نیز حاوی ۸۵ میکروگرم فولات بوده که معادل ۲۰ درصد ارزش روزانه است. ۲ عدد کلم بروکلی خام نیز ۴۵ میکروگرم فولات دارد که ۱۰ درصد از ارزش روزانه این ویتامین را برای بدن فراهم می کند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: